robin logo

Glass Fiber Reinforced Concrete

 ( بتن مسلح شده با الیاف شیشه)

این مصالح به صورت مختصر GFRC یا GRC نامیده می شود یک کامپوزیت پیشرفته بتنی است که همانطور که نامیده می شود
برای تقویت یا مسلح شدن بتن از الیاف شیشه استفاده گردیده که این ترکیب علاوه بر داشتن مقاومت فشاری که ماهیت اصلی بتن هست دارای مقاومت های بالای در کششی و خمشی است .

ویژگی های مصالح

 جی آف آر سی

GFRC

مقاومت

بطور کل بتن از مقاومت بسیار بالاتری از بسیاری مصالح مورد استفاده در نما در شرایط جوی مختلف و آسیب های محیطی برخوردار می‌باشد که در این سیستم بواسطه وجود الیاف، مقاومت کششی بسیار بالا رفته و مشکلات ناشی از ترک‌های سطحی را نیز نخواهیم داشت .

سرعت در اجرا

این پنل‌ها بواسطه امکان تولید قطعات بزرگ، دیتیله بودن سیستم اجرایی ، نصب به روش خشک و مدوالسیون طراحی شده در نقشه های ساختمانی ، امکان نصب همزمان با پیشرفت اسکلت حد اکثر با دو سقف اختلاف باعث ایجاد سرعت بالا در ساختمان سازی میشود .

سبک بودن در مقایسه با بتن های دیگر

بواسطه فرآیند تولید قالبی و ساخت قطعات مختص هر پروژه امکان اجرا در هر نوع معماری نظیر مدرن ،
کلاسیک و تولید پنلهای منحنی یا کرو ، قطعات مشبک و یا طرح های اسلیمی را دارا میباشد و قادر به ایجاد حجم‌های مختلف خواهد
بود.

پایداری و ثبات ظاهری و کیفی در زمان طولانی

این محصول در اقلیم های مختلف در سرتاسر جهان از سرمای روسیه تا گرمای امارات اجرا شده و پس از سالیان متوالی همچنان به دور از هرگونه ایرادی پابرجا می باشند .

کیفیت و تنوع بافت سطوح

بدلیل استفاده از افزودنی های خاص و تولید صنعتی این پنل ها می‌توانیم سطحی بسیار صیقلی و یا با تغییر در قالب سطوحی با بافتهای مختلفی مانند سطح متخلخل سنگهای تراورتنی ،چوب ، آجر و یا سنگهای آنتیک بدون تغییر در هزینه داشته باشیم .

ضد حریق بودن

این پنل ها باعث افزایش حریق نشده و تولید گازهای سمی نمی کند و مقاومت بالایی در زمان آتش سوزی نیز دارند که کاملاً با قوانین آتش‌نشانی سازگار است .

قابلیت بازیافت محیطی و دوستدار محیط زیست

با توجه به سیاست های جهانی جهت کمک به سلامت محیط زیست و تشویق به عدم استفاده از موادی که باعث تخریب محیط زیستمان می کند، این پنل ها بواسطه استفاده از مواد تشکیل دهنده ایی که تماماً منشأ خاکی دارند می تواند در زمره تکنولوژی های سبز و قابل بازیافت قرار گیرد.

نحوه تولید

گام اول

طراحی و مدول بندی قطعات

هر قطعه یا فرم وحجمی که در ذهن طراح و مشاور به وجود می آید،جهت تولید باید مرحله نقشه کشی و تبدیل شدن ایده کلی به اجزای کوچکتر را بگذراند. در این روند بهترین مسیر ممکن همراهی و هم نظری طراح و تیم فنی تولید کننده GFRC است. این هم نظری در ارتباط با فرم ، ضخامت و تنوع قطعات کمک بسیار شایانی به هر دو طرف خواهد کرد. 

گام دوم

طراحی و ساخت قالب

مرحله بعد از طراحی قطعه نوبت به طراحی و ساخت قالب جهت تولید قطعه است. نوع قالب و جنس قالب بستگی به ابعاد، طرح و حجم قطعه خروجی خواهد داشت که عموما ً شامل قالب های فلزی، پی‌وی‌سی ،FRP و سیلیکونی است.

گام سوم

تولید ملات بتنی

جهت تولید ملات نیاز به مصالح اولیه و ادغام آنها به شرح ذیل است

گام چهارم

کیورینگ و عمل آوری ملات

مرحله بعد از طراحی قطعه نوبت به طراحی و ساخت قالب جهت تولید قطعه است. نوع قالب و جنس قالب بستگی به ابعاد، طرح و حجم قطعه خروجی خواهد داشت که عموما ً شامل قالب های فلزی، پی‌وی‌سی ،FRP و سیلیکونی است.

گام پنجم

طراحی و ساخت شاسی الحاقی جهت نصب

قطعات تولید شده عموما به یک شاسی یا قطعات فلزی جهت نصب قطعه به نمای ساختمان احتیاج دارد ، این شاسی یا قطعات پس از طراحی سیستم و نحوه نصب قطعه در کارخانه تولید و هنگام تولید قطعه به آن متصل می گردد.

مواد تشکیل دهنده جی اف آر سی

الیاف شیشه(Glass Fiber)

در این محصول از الیاف شیشه کلاسAR که ویژگی مقاومت الیاف در محیط قلیایی را اضافه می‌کند استفاده شده است. کلاس AR پوششی از زیرکونیوم با متوسط ضریب %16به الیاف اضافه می گردد. الیاف شیشهARبه دو صورت کاربرد دارد:
1) الیاف دوکی یا Roving:
همانطور که از نام آن مشخص است، این الیاف به صورت طولی در دوک هایی با طول و وزن مختلف تولید می گردد، که کاربرد این الیاف در روش تولید Spray یا پاششی است.
2) الیاف برش خورده یا Chopped:
این نوع الیاف به صورت برش خورده در طول های مشخص است ، که کاربرد آن در تولید به روش دوغابی یا Cast Premix است.

سیمان پرتلند

بهترین نوع سیمان مصرفی A3C یا سولفوآمینات کلسیم است که محیطی کمتر قلیایی ایجاد می‌کند و سختی بالاتر و سرعت سخت شدن بالایی نیز برخوردار است، که ویژگی کمتر شدن اثر قلیایی و باعث دوام بیشتر الیاف می گردد.

سیلیس

سیلیس نقش پرکننده ملات بتن را ایفا می کند، که به واسطه ریزدانه بودن ملات همگن و سطح صاف تری به قطعه نهایی می دهد. دانه بندی سیلیس بستگی به نوع روش تولید قطعه وابسته است که بهتر است در روش تولید پاشش از دانه بندی حدود 2/1 میلیمتری و در روش ریختگی از دانه بندی حدود 2 میلیمتری استفاده شود 

آب

از نظرکیفی آب مورد نیاز کیفیت آبی است که در دیگر شاخه های بتن نیز مصرف می گردد. ترجیحا آب دارای املاح پائین و از نظر خصوصیات شبیه آب آشامیدنی است

پلیمر

پلیمر های آکریلیکیکی دیگر از مواد تشکیل دهنده است که بستگی به روش تولید و کاربرد قطعه متفاوت است

موادافزودنی

این دسته از مواد نیز با توجه به نوع تولید و کاربرد قطعه نهایی شامل کاهنده آب، شتاب دهنده، کندکننده ها و غیره است

پلیمر

چنانچه قطعه تولیدی دارای رنگی غیر از رنگ سیمان مصرفی باشد، می توان با اضافه کردن رنگ های معدنی و طبیعی قابل مصرف در بتن به ملات رسید.

رنگدانه و پیگمنت

چنانچه قطعه تولیدی دارای رنگی غیر از رنگ سیمان مصرفی باشد، می توان با اضافه کردن رنگ های معدنی و طبیعی قابل مصرف در بتن به ملات رسید.